viernes, 11 de octubre de 2013

Experiència Can Cantó

L’experiència C.P Can Cantó realment és sorprenent veure com infants tant petits poden aprendre i gaudir de les TIC a l’aula. L'alumnat comença a familiaritzar-se amb l'ordinador a partir dels 3 anys i en vant fent un ús progressiu al llarg de la seva escolarització.
Aquest centre desenvolupa les competències bàsiques fent ús de els eines WEB 2.0 com són: participar, col·laborar, compartir, etc.

Considero, que aquest centre té clar els seus objectius, com per exemple de dotar a l’alumnat d’unes capacitats bàsiques en TIC en acabar l’Educació Primària i la utilització de les TIC com a eina de suport a l’ensenyament-aprenentatge de les diferents àrees.

Aquest centre, a programat les TIC com una àrea més amb uns mestres responsables que tenen com a funcions: treballar les destreses, dinamització, recerca de recursos i programari, manteniment, difusió de bones pràctiques, cursos formació, etc.

Per això, el professorat ha tingut la responsabilitat de formar-se a nivell individuals segons el seu nivell i també a partir de la formació en centres segons les necessitats del centre.

En el moment actual el centre compta amb una aula d'informàtica amb 14 ordinadors, un carret mòbil amb 16 Tablets PC, 2 pissarres interactives i ordinador portàtil i projector a les aules de Primària. A més dels ordinadors disponibles als despatxos, biblioteca, sala de professorat i aula de l'equip de suport.
Per això, els alumnes poden treballar a partir de blocs (bloc de centre, aula i alumnes)que els permet llegir, parlar, escriure, fer presentacions, projectes col·laboratius, etc ,  també treballen a partir de skype, wiky PDI, Fotobabble, Pixton, etc.


Així doncs, ens adonem que l’escola com agent educatiu que és, ha d’utilitzar les Noves Tecnologíes de la Informació (TIC) per formar i preparar als nostres infants des de ben petits. És important veure que l’ordinador ofereix una gran xarxa d’activitats que permet realitzar un treball en equip o de manera individual i incideix a l’autonomia i socialització de l’infant.

No hay comentarios:

Publicar un comentario