La feina d'aquesta setmana....Avaluar el joc interactiu que vàrem escollir l'altre dia a partir d'una fitxa per a mestres:
FICHA DE CATALOGACIÓN Y EVALUACIÓN
MULTIMÈDIA
SIMPLIFICADA PARA
LOS PROFESORES QUE HAN USADO EL PROGRAMA EN CLASE - DIM-UAB/2001
|
TÍTOL
DEL PROGRAMA : juegos educativos.
EDITORIAL
/ URL : http://childtopia.com/index.php?module=home&func=juegos&myidioma=spa&idphpx=juegos-educativos
TEMÀTICA
DEL PROGRAMA:
HI ha
diferents temàtiques en aquest programa ja que, treballa la música, memòria,
llenguatge, matemàtiques, habilitat, creativitat i observació.
OBJECTIUS Y CONTINGUTS QUE S’ESTAN TREBALLANT EN EL
PROGRAMA:
OBJECTIUS:
Es
treballarien objectius curriculars relacionats amb les 3 àrees: àrea de
coneixement de l’entorn, comunicació i llenguatge, de coneixement de si
mateix i autonomia personal.
Els
més rellevants serien:
Ø
Iniciar-se en la utilització de les tecnologies de la
comunicació i la informació com a recurs d’aprenentatge i recerca,
d’expressió i de joc, fent-ne ús cada cop més responsable.
Ø
Elements i algunes de les seves funcions, descobrint
les seves possibilitats d’acció i d’expressió, coordinant i controlant cada
cop amb major precisió gestos i moviments i regulant el moviment, el to i la
postura en funció de l’objecte i de l’acció efectuada.
Continguts:
Ø
Iniciació en l’ús d’alguns instruments tecnològics
senzills.
Ø
Exploració i presa de consciència de les pròpies
possibilitats i limitacions perceptives, motrius i expressives, mostrant
confiança en les pròpies possibilitats d’acció. Simulació de rols
diferenciats i d’estats d’ànim diversos en situacions de joc. Iniciativa en
l’acció i en els nous aprenentatges, mantenint una actitud de superació de
les dificultats.
CARACTERÍSTIQUES DELS ALUMNES QUE HAN UTILITZAT AQUEST
PROGRAMA:
Els jocs interactius d’aquesta pàgina va dirigit a
infants fins als 5 anys i de 5 a 7 anys.
L’objectiu és que
els infants a partir de diferents jocs, aprenguin matemàtiques, llenguatge,
música i millorin en quant habilitat, memòria, creativitat i observació de
manera divertida i lúdica per a ells.
TIPOLOGÍA DEL PROGRAMA:
La
pàgina web, conté diferents tipologies com poden ser, d’exercitació,
creativitat, observació, simuladors, etc depenent de l’activitat que escull
l’infant..
FUNCIÓ PER A LA QUAL S’HA UTILITZAT:
Utilitzaria
aquest programa per exercitat les habilitats lingüístiques, matemàtiques,
música, etc per ampliant el vocabulari, familiaritzar-se amb les noves
tecnologies i demostrar la seva habilitat de creativitat , memòria i
creativitat
|
BREU
DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATS DEL
PROGRAMA QUE S’HA UTILITZAT
|
ENTORN D’ÚS:
Aquesta
activitat es realitzaria al racó de l’ordinador dins l’aula. D’aquesta manera
els infants poden accedir de manera lliure amb la mirada de la mestra
USUARIS:
En aquesta ocasió tots els infants poden accedir
al joc, ja que, aquest està adaptat segons el nivell de l’infant.
FORMA D’AGRUPAMENTS:
Els
agrupament que utilitzaria en aquest joc s seria per parelles ja que,
consider-ho que és una manera que els infants s’ajudin i cooperin junts.
BREU DESCRIPCIÓ DE LA FORMA D’ÚS:
Aquest
racó estarà disponible en unes hores concretes quant la mestra ho comuniqui.
Els
infants que ho desitgin fan una greu a una graella devora el seu nom per així
la mestra tenir un orientació de quins infants han anat al racó i quins no. D’aquesta
manera, la mestra pot guiar a aquells infants que encara no han accedit a
jugar.
ALTRES CIRCUMSTÀNCIES :
Si
programa s’utilitzés per primera vegada, la mestra i els infants realitzarien
una primera pressa de contacte conjuntament.
CARACTERÍSTIQUES DEL AULA INFORMÀTICA :
El
racó estaria situat a un racó de l’aula a on els altres infants no puguin
molestar la feina dels seus companys.
Aquest
estaria compost per un ordinador de torre amb els altaveus i hauria per escrit o amb
símbols les normes d’ús .
|
ASPECTES FUNCIONALS UTILITAT
|
||||
Eficàcia
del programa (facilita
l’assoliment dels objectius)
Facilitat
d’ús i
instal·lació (entorno
amable)
Documentació (si s’ha
utilitzat)
Servei
de teleformació i assistència (si
s’ha utilitzat)
|
EXCEL·LENT
|
ALT
|
CORRECTE
|
BAIX
|
x
|
.
|
.
|
||
.
|
X
|
.
|
.
|
|
.
|
.
|
x
|
.
|
|
.
|
.
|
.X
|
.
|
|
ASPECTES TÈCNICS I ESTÉTICS
|
||||
Entorn audiovisual (presentació,
pantalles, tipus lletra...)
Elements
multimèdia (qualitat i
quantitat)
Continguts (qualitat,
profunditat, organització)
Navegació (fiabilitat
,eficàcia, velocitat...)
Interacció (tipus
de diàleg, entrada de dades, anàlisis de respostes)
|
EXCEL·LENT
|
ALT
|
CORRECTE
|
BAIX
|
.X
|
.
|
.
|
.
|
|
x
|
.
|
.
|
||
.
|
.x
|
.
|
.
|
|
.
|
x
|
.
|
.
|
|
ASPECTES PEDAGÒGICS
|
||||
Capacitat de motivació (atractiu,
interès)
Adequació
a l’usuari (continguts activitat)
Tutorització i avaluació
(preguntes reforços)
Recurssos
didàctics (activitat,
organitzados)
|
EXCEL·LENT
|
ALT
|
CORRECTE
|
BAIX
|
.
|
.X
|
.
|
.
|
|
.
|
.X
|
.
|
.
|
|
.
|
.X
|
.
|
.
|
|
OBSERVACIONS
|
||||
Problemes
i inconvenients:
|
||||
VALORACIÓ GLOBAL
|
EXCEL·LENT
|
ALT
|
CORRECTE
|
BAIX
|
.
|
x
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario