domingo, 3 de noviembre de 2013

Avaluació del material didàctic triat

 La feina d'aquesta setmana....Avaluar el joc interactiu que vàrem escollir l'altre dia a partir d'una fitxa per a mestres:


FICHA  DE CATALOGACIÓN Y EVALUACIÓN MULTIMÈDIA
SIMPLIFICADA PARA LOS PROFESORES QUE HAN USADO EL PROGRAMA EN CLASE - DIM-UAB/2001
TÍTOL DEL PROGRAMA : juegos educativos.


TEMÀTICA DEL PROGRAMA:
HI ha diferents temàtiques en aquest programa  ja que, treballa la música, memòria, llenguatge, matemàtiques, habilitat, creativitat i observació.

OBJECTIUS Y CONTINGUTS QUE S’ESTAN TREBALLANT EN EL PROGRAMA:
OBJECTIUS:
Es treballarien objectius curriculars relacionats amb les 3 àrees: àrea de coneixement de l’entorn, comunicació i llenguatge, de coneixement de si mateix i autonomia personal.
Els més rellevants serien:
Ø  Iniciar-se en la utilització de les tecnologies de la comunicació i la informació com a recurs d’aprenentatge i recerca, d’expressió i de joc, fent-ne ús cada cop més responsable.
Ø  Elements i algunes de les seves funcions, descobrint les seves possibilitats d’acció i d’expressió, coordinant i controlant cada cop amb major precisió gestos i moviments i regulant el moviment, el to i la postura en funció de l’objecte i de l’acció efectuada.
Continguts:
Ø  Iniciació en l’ús d’alguns instruments tecnològics senzills.
Ø  Exploració i presa de consciència de les pròpies possibilitats i limitacions perceptives, motrius i expressives, mostrant confiança en les pròpies possibilitats d’acció. Simulació de rols diferenciats i d’estats d’ànim diversos en situacions de joc. Iniciativa en l’acció i en els nous aprenentatges, mantenint una actitud de superació de les dificultats.

CARACTERÍSTIQUES DELS ALUMNES QUE HAN UTILITZAT AQUEST PROGRAMA: 
Els jocs interactius d’aquesta pàgina va dirigit a infants fins als 5 anys i de 5 a 7 anys.
L’objectiu  és que els infants a partir de diferents jocs, aprenguin matemàtiques, llenguatge, música i millorin en quant habilitat, memòria, creativitat i observació de manera divertida i lúdica per a ells.

TIPOLOGÍA DEL PROGRAMA
La pàgina web, conté diferents tipologies com poden ser, d’exercitació, creativitat, observació, simuladors, etc depenent de l’activitat que escull l’infant..

FUNCIÓ PER A LA QUAL S’HA UTILITZAT:
Utilitzaria aquest programa per exercitat les habilitats lingüístiques, matemàtiques, música, etc per ampliant el vocabulari, familiaritzar-se amb les noves tecnologies i demostrar la seva habilitat de creativitat , memòria i creativitat



BREU DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATS DEL PROGRAMA QUE S’HA UTILITZAT

ENTORN D’ÚS: 
Aquesta activitat es realitzaria al racó de l’ordinador dins l’aula. D’aquesta manera els infants poden accedir de manera lliure amb la mirada de la mestra

USUARIS:
En aquesta ocasió tots els infants poden accedir al joc, ja que, aquest està adaptat segons el nivell de l’infant.

FORMA D’AGRUPAMENTS:
Els agrupament que utilitzaria en aquest joc s seria per parelles ja que, consider-ho que és una manera que els infants s’ajudin i cooperin junts.

BREU DESCRIPCIÓ DE LA FORMA D’ÚS: 
Aquest racó estarà disponible en unes hores concretes quant la mestra ho comuniqui.
 Els infants que ho desitgin fan una greu a una graella devora el seu nom per així la mestra tenir un orientació de quins infants han anat al racó i quins no. D’aquesta manera, la mestra pot guiar a aquells infants que encara no han accedit a jugar.

ALTRES CIRCUMSTÀNCIES :
Si programa s’utilitzés per primera vegada, la mestra i els infants realitzarien una primera pressa de contacte conjuntament.

CARACTERÍSTIQUES DEL AULA INFORMÀTICA :
El racó estaria situat a un racó de l’aula a on els altres infants no puguin molestar la feina dels seus companys.
Aquest estaria compost per un ordinador de torre  amb els altaveus i hauria per escrit o amb símbols les normes d’ús .


ASPECTES FUNCIONALS UTILITAT           

Eficàcia del programa (facilita l’assoliment dels objectius)
Facilitat d’ús i instal·lació (entorno amable)
Documentació (si s’ha utilitzat)
Servei de teleformació i assistència (si s’ha utilitzat)
EXCEL·LENT
ALT
CORRECTE
BAIX
x
.
.
.
X
.
.
.
.
x
.
.
.
.X
.
ASPECTES TÈCNICS I ESTÉTICS
Entorn audiovisual (presentació, pantalles, tipus lletra...)
Elements multimèdia (qualitat i quantitat)
Continguts (qualitat, profunditat, organització)
Navegació (fiabilitat ,eficàcia, velocitat...)
Interacció (tipus de diàleg, entrada de dades, anàlisis de respostes)
EXCEL·LENT
ALT
CORRECTE
BAIX
.X
.
.
.
x
.
.
.
.x
.
.
.
x
.
.
ASPECTES PEDAGÒGICS

Capacitat de motivació (atractiu, interès)
Adequació a l’usuari (continguts activitat)
Tutorització i avaluació (preguntes reforços)
Recurssos didàctics (activitat, organitzados)
EXCEL·LENT
ALT
CORRECTE
BAIX
.
.X
.
.
.
.X
.
.
.
.X
.
.
OBSERVACIONS
Problemes i inconvenients:
VALORACIÓ GLOBAL
EXCEL·LENT
ALT
CORRECTE
BAIX
.
x



No hay comentarios:

Publicar un comentario